Klachtenregeling

WereldKidz heeft een klachtenregeling voor ouders en personeel. Hierin staat hoe de school met klachten omgaat. U vindt de klachtenregeling hier

Bespreek een klacht altijd eerst met degene die er direct bij betrokken is. Vraag de directie van de school eventueel om te bemiddelen. Ook kunt u het schoolbestuur inschakelen. Biedt dit geen oplossing, dan kunt u een officiële klacht indienen bij de klachtencommissie of bij het schoolbestuur.

Contactpersoon
De school heeft een interne contactpersoon, dat is: Esther Rodenburg (estherrodenburg@wereldkidz.nl/030 6929009). Zij is bereikbaar op maandag, dinsdag en donderdag tussen 15:00 uur en 16:15 uur. Esther kan u informeren over de procedure. Daarbij kan zij u adviseren en verwijzen naar de externe vertrouwenspersoon.

Vertrouwenspersoon
Het college van bestuur heeft een onafhankelijke vertrouwenspersoon aangewezen: mevrouw Yvonne Kamsma. Zij is telefonisch bereikbaar: 06 14001672 en email: yvonne.kamsma@ijsselgroep.nl.  Zij is deskundig en kan helpen en adviseren rondom het indienen van een eventuele klacht.

Klachtencommissie
Ouders, leerlingen en personeelsleden van een school kunnen een klacht indienen bij de klachtencommissie. WereldKidz is daarvoor aangesloten bij een landelijke klachtencommissie. De commissie moet een klacht vertrouwelijk behandelen en moet binnen 4 weken reageren. Op basis van het advies van de klachtencommissie kan het schoolbestuur maatregelen nemen. Het advies van de klachtencommissie is niet bindend. 
Contactgegevens van de klachtencommissie:
Onderwijsgeschillen, Postbus 85191, 3508 AD, Utrecht
Email: info@onderwijsgeschillen.nl
Website: https://onderwijsgeschillen.nl

Vertrouwensinspecteur Inspectie van het Onderwijs
Bij een vertrouwensinspecteur van de Inspectie van het Onderwijs kunt u terecht met een klacht over:
● seksueel misbruik en seksuele intimidatie;
● discriminatie en radicalisering;
● ernstig fysiek geweld;
● grove pesterijen.
De vertrouwensinspecteur behandelt de klacht niet zelf. Hij geeft advies en begeleidt u als u een klacht wilt indienen of aangifte wilt doen. Hij onderneemt geen actie zonder uw instemming. De klacht dient u in bij de klachtencommissie van de school. Bij (een vermoeden van) seksueel misbruik is een school wettelijk verplicht contact op te nemen met de vertrouwensinspecteur.